måndag 15 april 2013

Pelargonplantering





Pelargonen blommar och solen kom fram förra söndagen
Detta var så klart tvunget att firas.

Hallå vår!






Det köptes blå krukor på loppis
och jord, lekakulor + gödning




Sen tog jag fram saxen och klippte hej vilt
Innerkrukor hade jag inga så jag klippte upp mjölkpaket och planterade skotten i dem
Perfekt
Nu kunde jag skjuta upp att tömma pappersinsamlingen några dagar till



Sen vattnade jag
och for iväg till Amsterdam



Pelargonerna glömdes bort...
Men när jag kom hem levde de fortfarande.

Puh



Och så stickar jag på en ny sjal!
Haruni igen...

Först skulle det bli en Pyttipanna,
men när jag var färdig med spetsen ångrade jag mig
och repade upp

3 kommentarer:

  1. Härligt!...med sticklingar och vårljuset som ger så fina bilder!
    Jag kom först ;)

    SvaraRadera
  2. Fint och somrigt med pelargoner. Jag tycker jag känner igen garnet och färgen, blir säkert en fin Haruni.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så konstigt, ett zauberball-nystan. Samma färg som du stickat med ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...