måndag 1 juli 2013

Destination Riga


Förra veckan tillbringade jag en dag i Riga
med min lilla mamma och två av tre småbrorsor.




Staden var verkligen jätte fin,
Vi gick runt i Gamla Staden där det var fullt av gamla hus (såklart).
Det ena finare än det andra.

Några gator var avspärrade,
vi gissade på filminspelning.



Innan vi åkte iväg tittade jag runt lite på webben för att få tips om garnaffärer.
Framme i Riga hittades en av tre. HobbyWool beläget på Maza Pils iela.
Väldigt mysig butik med en hel del färdigstickade plagg, supersnygga solglasögon med träbågar
och ett rum med garn.
Plockade famnen full.
Investerade bland annat i garnet här nedanför som jag börjat sticka en tröja i.
Lika lent som en hästmule :)



På båten köptes det muggar också.
De ska packas undan och jag ska glömma bort dem,
för de ska bli en julklapp.


Men om jag känner min mamma rätt så kommer
det vara hon som glömmer bort muggarna och inte jag...
;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...