fredag 24 augusti 2012

Nya projekt


Hittade en finfin möbel på erikshjälpen för några (två, tre??) veckor sedan.
40 riksdaler kostade den, nästan som hittat och jag slog till.
Pappa fick komma med röda volvo kombin,
men det saknades några ynka centimetrar så det var bara
att skruva på takräcken och hiva up'an på taket.

Det saknades en lådbotten, ett bakstycke och ett hyllplan.
Som tur är så kan man få hjälp med sådant.
Nästan som IKEA
Hemleverans och saknade delar går att fixa.
Men det blir inte är några stackars politiska
fångar från tyskland, polen eller annat land
som får skruvat ihop den igen.


Den ska bli klargul med en del svarta inslag.




Jag har även börjat göra lite mer konkreta planer
angående nästa stora projekt.
Förebilden är en "plasttröja" (i akryl) från hm som jag verkligen
gillar men som inte längre är så representabel.
Den är lite nopprig och så känns den lite konstig
(som plasttröjjor ofta gör efter ett tag).
Luktar lite konstigt gör den också...

Men först MÅSTE jag göra klart surrutetröjan.
Trådar ska fästas och knappar ska på.
Jag gör det imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...