måndag 20 augusti 2012

Sockar i Stockholm


Förra måndagen var jag på äventyr i huvudstaden, mycket trevligt :)
Fyllde på garnförrådet, åt gott, pratade roligheter och skaffade mig ett par orangea jeans.
Började såklart med ett par nya sockar (igen), i opal-garn.
Tro det eller ej, men det är en beställning från lillebrorsan ;)
Ankelsockar blir höstens heta grej, i kombo med orangea jeans såklart.




Hittade en video på youtube på sockar som man stickar från tån och uppåt
(sök på "toe up")
Spännande tänkte jag och satte igång.
Det blev himla bra om jag får ge mig själv lite beröm.
En liten liten kant blir det på insidan men det är inget som man märker av.





Här är det färdiga resultatet, det blev så bra att brorsa nummer två la in en beställning :)
Men det får vänta lite, för tro det eller ej, jag har redan startat med ett nytt par ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...