torsdag 13 september 2012

Blå äpplen och skruv


Snyggt mönster av Lotta Kühlhorn
som finns i hennes bok Rapport! En bok om att göra mönster
Min önskelista till i jul börjar ta form ;)


Veckans projekt har varit att få upp en gardinstång. Detta har kännts mycket nödvändigt, trots att jag inte hade några gardiner att sätta upp. Ändå var det en "milstolpe" som skulle passeras, och det fort.

Så i söndags tog jag sats, plockade fram mitt begränsade verktygskit och öppnade förpackningarna med uppsättningsanordningen från ikea. Kände mig snopen, för inte hade de skickat med någon skruv. Projektet fick läggas på is.
Det blev måndag, skrev en lista med saker som skulle handlas. Högst upp: SKRUV

Handlade skruv, det var ju inte så svårt. Det blev bakläxa, inga vanliga skruvar där inte. Inga stjärnor, inga streck. Torx-skruv hade jag handlat och inte hade jag några bits som passade. Inget bet på den förbaskade skruven. Ringde till pappan och gnällde. Han tyckte jag skulle köpa ny skruvmejsel, för "den här skruven blir bara vanligare och vanligare, snart kommer du ändå behöva en skruvmejsel med bits som passar".
Jag har då aldrig stött på en sådan skruv i hela mitt liv...

Tisdag: Skrev SKRUVMEJSEL med stora bokstäver på vänster överarm. Köpte skruvmejseln, kom hem och la den i soffan. Tittade lite på den när tillfälle gavs (fin färg hade den, turkos och svart) men orkade inte öppna förpackningen och sätta igång. Tisdag blev

Onsdag och jag fick till slut upp gardinstången. Sen plockade jag fram min fina symaskin och sydde mig en gardin. Flott som bara den. När jag ändå var i farten skrev jag två blogginlägg, sen gick jag och lade mig alldeles för sent. Men jag måste ju ge ifrån mig ett livstecken, eller två efter nästan tre veckors tytnad ;)


Det är lite skrynkligt, men äger man varken strykjärn eller strykbräda är det bara att hållagod min.

2 kommentarer:

  1. Jättefint Emma, skam den som ger sig! Äppletyget=läckert och ringen :)))

    SvaraRadera
  2. Tack :) I helgen blir det måleri på tyg, bladen ska bli fina och färgglada!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...