fredag 22 februari 2013

Skogs-Haruni


I söndags köpte jag mig en termos. För en gångs skull var det ett genomtänkt köp. Jag behövde en termos och efter fyra månader av funderande slog jag till. Idag köpte jag en termos till... Nästan identisk, men i storleken mindre. Så nu har jag en termos i lagom storlek att ta med till skolan, och en annan när jag ska ut på picknick.

Men det jag egentligen tänkte berätta var att jag stickat klart en till Haruni-sjal. Nummer tre i ordningen som så småning om ska iväg till min lilla mamma. Alldeles lagom sticksig och varm som attan. I rätt ljus ser den ut som ett skogsgrönt grenverk i skymningsljus. Luktar gott gör den också. En blandning mellan tvål/såpa och får.







Nästa projekt blir en rävhalsduk eller lampskärmar ;)


1 kommentar:

  1. Oh vad den blir fin! Lika duktig o pysslig som mamma :-)Hälsningar Helen (föredetta innebandykompis i Kimstad)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...