lördag 16 februari 2013

VinterHimmelsSockor


Det är mildväder och snön rasar av taket med dunder och brak. En ensam fågel kvittrar ute i duggregnet.
På något sätt räcker inte tiden riktigt till.
Jag somnar på bussen och åker för långt. Går till affären tre gånger på samma dag trots att jag har med mig inköpslista. Äter knäckemackor toppade med popcorn till kvällsmat och funderar över nya stick- och virkprojekt när jag egentligen ska ägna mig åt skolarbete. Skönt med helg nu.



Igår fäste jag de sista trådarna på mina nya sockor. Stickade från tån och uppåt med två garnnystan (Drops fabel och ett tunt, grått ullgarn) för att få dem riktigt täta och mysiga. Tanken var att skaftet skulle blivit längre men garnet räckte inte riktigt för det eftersom att jag tidigare stickat en mössa med samma garnkombination.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...